Historie:

Počátky městské hromadné dopravy jsou zaznamenávány od roku 1875, kdy se po velkých městech proháněly první tramvajové vozy tažené koňmi, tzv. koňky.

O několik let později, 12. května 1905, se ale mezi námi objevily první elektrické tramvaje, za něž může především významný český technik, průmyslník a vynálezce František Křižík - v roce 1891 vymyslel elektrickou dráhu.

Začátkem dvacátého století se ale ještě nejezdilo pomocí elektrických drátů, ale díky elektrice vedoucí z kolejí. V té době se tramvaje proháněly dokonce i po Karlově mostě.

V 50. letech vznikla první tramvaj označovaná zkratkou „T“ - tramvaj T1. 

Současnost:

V roce 2011 byla zahájena masivní obnova vozového parku pražských tramvají a dodávky nových nízkopodlažních vozů Škoda 15T způsobil i masivní vyřazování, šrotaci a odprodej vozů T3, které ale neustále ve vozovnách a ústředních dílnách zabírají místo a překáží. V Ústředních dílnách je na zhruba 200 metrů dlouhé koleji tak odstaveno 14 vozů T3 a jejích modifikací.

Dopravní podnik Praha v dnešní době provozuje zhruba tisíc tramvají, které jezdí po 32 linkách.

Provozovna Opravna tramvají
U Vozovny 590/6
108 00 Praha 10

opravnatramvaji@dpp.cz

logo